.

.

onsdag 25 augusti 2010

Missförstå mig rätt

Jag tycker väldigt mycket om sommaren av många olika anledningar. Härliga varma sommarnätter. Alla lever upp och blir gladare. Man har en lång, skön, avkopplande semester. Det är lätt att tycka om sommaren.

Hösten älskar jag därför att man slipper att vara så mycket. Man kan gå in i sin vardag och mysa. Tända ljus och sitta inne och kura med en bra bok. Det finns inte mycket som slår en vacker höstdag i skönhet.

Min invändning mot att sommaren håller på att ta slut är därför enbart att tiden går så fort. Kanske känns det som om sommaren försvinner fortare för att man gör så mycket då. Kanske är det bara lite vemodigt när något tar slut och något annat börjar, och hösten är en nystart för mig lika mycket som nyårsafton är.

Idag, eller tekniskt sett igår eftersom klockan passerat tolv, så är det exakt fyra månader kvar till julafton!!!

4 kommentarer:

  1. Där kan jag inte mer än hålla med...för ibland kan man t o m få en fantastiskt fin och varm maj, vilket då blir en extra sommarmånad. Trots det så går sommaren fortast av alla årstider. Vintern känns längst, men är den verkligen längst? I antal dagar menar jag? Det kanske beror på från vilket datum man räknar? Hmmm...måste kolla upp det där! Sen beror det ju på var man bor! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte vintern är längst, i alla fall inte i Skåne, bara jobbigast :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej Anneli!

    Jag förstår precis hur du känner det. :/ Jag delar ju din kärlek för sommaren och det liv vi lever under de där ljuvliga sommarmånaderna och det är en viss sorg i hjärtat varje år då vardagen återvänder igen. Samtidigt är det ju väldigt skönt då vardagen återvänder igen och hösten gör sitt intåg och jag njuter av det med. Men sommaren ligger mig allra närmast hjärtat.

    Idag njuter vi av sista sommarlovsdagen här och i morgon börjar vardagen igen. Vi känner oss alla förväntansfulla och det ska bli kul. Efter den ljuvliga sommaren känner vi oss fulladdade med positiv energi och kraft att ta sig an alla spännande saker vi har framför oss i höst. Jag tror att det blir en bra höst Anneli. Både för dig och mig. Jag känner det på mig liksom. Det är vår tid nu, eller hur? :)

    Sköt om dig vännen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Lotta:
    Sommarlivet är lätt att leva. Trots att hösten är skön och mysig så är det på sommaren jag lever mest intensivt, därför har jag hela det övriga året en längtan till sommaren som stannar kvar hos mig.

    Hoppas att skolstarten går bra. Vardagen är ganska ok, än så länge ;)

    Klart vi ska ha en helt underbar höst. Det är definitivt vår tid. Jag är så nyfiken på vad det är du ska hitta på :D

    Ha det toppen!
    Kramar!

    SvaraRadera