.

.

måndag 16 augusti 2010

En kvinnas list


En rolig historia kan behövas nu när semestern är slut ;)

Jag gick utefter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig, hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat.

Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade: Om du får dessa pengar, kommer du att använda dom till vin i stället för mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.

Kommer du att använda dom till shopping i stället för mat? Frågade jag.
-Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka hålla mig vid liv, svarade kvinnan.

Kommer du att använda dom för att gå till en frisör i stället för mat? Frågade jag
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.

Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig och min man ut på middag i kväll. Den hemlösa kvinnan svarade chockad:
- Tror du inte att din man kommer bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är smutsig och luktar förmodligen ganska illa.

Då svarade jag: Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när hon slutat med shopping, frisör och vin.

6 kommentarer:

  1. hahahaha... tack den var faktiskt kul! / Anna

    SvaraRadera
  2. Den var mycket bra och dessutom hade jag aldrig hört den förut! Tack! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha.. det så man gör alltså !
    Kram..

    SvaraRadera
  4. Hahahahaa! Bra historia, det ska jag komma ihåg...

    SvaraRadera