.

.

måndag 3 maj 2010

Jag har ett Magnoliaträd


När jag bodde i Uppsala så var Magnolia extremt exotiskt. Vad jag vet fanns det bara ett och det fanns i Botaniska trädgården. Det pratades om när Magnolian blommade. Jag har alltid tyckt att det är en underbart vacker blomma. Man kunde köpa en kvist i blomsteraffären men det var väl det närmaste man kunde komma denna magnifika blomma. När vi flyttade till Skåne fanns det ett stort Magnoliaträd på vår tomt. Gissa om jag blev lycklig. Man kan sitta under det och fullständigt njuta av dess fantastiska prakt. Det är nästan som ett sagoträd. Ett Magnoliaträd mot en klarblå himmel är vackrare än en tavla.



5 kommentarer:

  1. Älskar magnolia...Har tyvärr inget men dom är fantastiskt vackra. / Kramkram Anne

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackra bilder!
    Det är nästan så att jag känner hur gott det doftar...

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder!;) Och doften är ju helt fantastisk!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Jag har en stark längtan neråt (södra Småland för min del)... så att hamna i Hälsingland känns lite off och fel. så mycket annat och mer det går att odla söder över... som ett underbart Magnoliaträd tex...
    Ha en bra dag ..kram ♥

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, magnolia är bland det vackraste som finns. Skulle så gärna vilja ha ett träd att njuta av... När jag bodde i skåne blev jag så glad varje vår när magnolian blommade. :) Det var verkligen vår då!

    Kram

    SvaraRadera