.

.

fredag 12 oktober 2012

Ok

det är fredag och jag har haft en mycket varierande dag. Jag har varit mycket med lillkillen som fortfarande är hemma och förkyld, läst manus mellan alla aktiviteter och så har jag fått en fin present av lillkillen. Med ett mycket fiffigt placerat hjärta som hängde på inslagspappret. Han är så gullig!


Jag har försökt läsa så mycket jag hunnit ur manuset och det är otroligt hur många fel man fortfarande kan hitta. Fast det borde ju betyda att det faktiskt blir bättre och bättre. I alla fall på den punkten. Jag tycker att det nya fungerar mycket bra och ger en extra liten dimension till varje kapitel. Hoppas att det inte bara är jag som tycker det.


Och så är det ju fredag, dansfredag. Veckan har gått så fort att jag inte ens hängt med på vilken dag det har varit och nu har vi då kommit fram till fredag, igen! Alltså är det dags att köra igång helgen med livgivande härlig dans. Det känns som om det är något härligt på gång, något som lurar precis runt hörnet. Kanske ska vi göra en segerdans bara för att. Kanske lockar det fram segern av bara farten och om inget annat så har vi i alla fall haft en härlig segerdans. Det är aldrig fel att ta ut segern i förskott, antingen så blir det ingen seger men då har vi i alla fall fått känna på segerns sötma, eller så blir det seger och vi kan fira två gånger. Win, win om ni frågar mig! Ok, då kör vi!

6 kommentarer:

  1. Vilka fina presenter du fått! Det gör en alltid glad. Mina barn har slutat göra presenter till mig för länge sedan. Men jag har sparat dem och tar fram dem ibland och minns tillbaka.Det är mysigt och glädjande.
    <3

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina! De små presenterna gör en verkligen alltid glad och tacksam över att man har så fina barn. Jag sparar också så att jag alltid kan minnas den här tiden.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att det spelar någon roll HUR många gånger man läser sitt manus, man kommer hitta nya saker man vill ändra varje gång. Så har det varit för mig, och tro mig jag har läst mitt manus MÅNGA gånger. Men nu kände jag att det fick vara nog och skickade iväg det :-) Lycka till med ditt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror inte det heller, jag tror att det är min sjunde redigering nu och fortfarande finns det olika typer av fel. Till slut måste man vara tillräckligt nöjd. Lycka till med ditt manus! Jag håller tummarna.

      Radera
    2. Vi håller tummarna för varandra. Det är det som är så kul med skrivarvänner. Det är ingen konkurrenskänsla, man blir snarare glad om någon annan lyckas, för man märker att det inte är omöjligt :-)

      Radera
    3. Det gör vi! Jag håller med om att det är en härlig vi-känsla bland oss som skriver. Man blir definitivt glad när någon lyckas komma hela vägen fram, det ger hopp och man kan se att det verkligen går, på riktigt : )

      Radera