.

.

fredag 26 oktober 2012

Nej men, så att....

mitt manus ser ut att få vänta ytterligare. Fast jag är oändligt glad över att det är höstlov nästa vecka. Inga tider att passa, bara mysiga barn att pussa! Då hinner jag säkert få lite tid för manuset igen! Det är mycket att fundera över nu när det är färdigt. Det är inte lätt att veta vilken väg som är bäst.


Ja, ja det ordnar sig säkert. När svaren väl kommer till mig, så vet jag hur jag vill göra.

Istället för manusarbete har jag bakat muffins. 50 stycken! Äldsta sonens klass ska sälja dem i sin skola under morgondagen, då det pågår högskoleprov där. De samlar in pengar till skolresan. Själv är han och maken på skolan och har disco för mellanstadiet. I samma syfte, skolresa. Fast nu kommer de nog snart hem så att vi kan ha fredagsmys. Och dans, glöm inte det!


För nu är det fredag och dags att dansa! I dag går dansen i religionens tecken. Religionen skapar så mycket elände i världen så jag tror att vi skulle klara oss mycket bättre utan den. Även om den också har många goda och fina sidor. Jag tycker att religionerna borde göra upp om sina olikheter i dans istället för krig. Det vore mycket mer humant och religiöst.  It´s much better than fighting! Nu kör vi igång helgen!

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut!
    Du har rätt, tänk om vi dansade mer och krigade mindre, vilken fin värld det skulle bli.

    SvaraRadera
  2. De sålde bra under högskoleprovet : ) Jag tror också att dansande och glädje skulle göra världen till en bättre plats!

    SvaraRadera