.

.

tisdag 30 oktober 2012

Då kör vi

en gång till! Nytt papper till skrivaren är inköpt och utskriften är i full gång.


Det blir några få förlag till att börja med. Favoritförlagen och något till. Jag är fortfarande osäker på vägvalet, men de förlag som jag gärna vill hamna på kan ju ändå få chansen att ge ut mitt fantastiska manus.

Nu vill äldsta sonen ha dansfest, han vill träna på att vara DJ. Han fick ju grejerna till det när han konfirmerades. Just nu sitter han uppe halva nätterna och gör musik. Jag älskar att se barnens glädje när de hittar något de brinner för. Fast lite sömn då och då är heller inte fel. Maken vill ha filmkväll. Lillkillen behöver nog sova snart eftersom han går upp tidigt och dessutom är förkyld. Jag får nog försöka lämna mitt manus nu och se vad resten av familjen vill göra.

Nu lite funderingar runt utgivning på förlag vs egenutgivning. De olika valutorna man behöver samla på sig är en intressant tanke. Allt är inte pengar eller ens sålda böcker. Det kan också vara din tid, vilken publik du får och anseende. Kanske är det lättare att samla på sig de olika valutorna på ett känt förlag.

9 kommentarer:

  1. Spännande att höra dina tankegångar gällande utgivning. Det kan iaf inte skada att skicka till förlagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande och så svårt! Man vet inte riktigt åt vilket håll man ska vända sig. Men det kan verkligen inte skada att skicka till förlagen. Man kan aldrig veta . . . : )

      Radera
  2. Spännande... Önskar dig lycka till med utskicket och favoritförlagen. Vill så gärna läsa din bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är alltid lika spännande! Jag hoppas att du snart kan läsa den : )

      Radera
  3. Spännande. Lycka till nu!!
    Intressant diskussion om egenutgivning. Lite jobbigt att tänka sig att man måste vara fena på marknadsföring också då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Visst är det en spännande diskussion, man behöver få höra lite sådana funderingar då och då.

      Radera
  4. Lycka till med vilken väg du än väljer att gå!

    SvaraRadera