.

.

tisdag 2 oktober 2012

Facebook och jag

ska till slut försöka bli vänner, för det är något jag faktiskt har försökt hålla mig ifrån och jag har klarat det hyfsat bra om jag får säga det själv. För tid, det är något som jag har alldeles för lite av just nu. Den tid som jag har över vill jag ägna åt skrivandet och familjen. Men det går ju helt enkelt inte att hålla emot utvecklingen, tänk om jag skulle tänkt likadant när telefonen kom, eller mobiltelefonen. Allt tar tid och man får göra det bästa man kan med den man har. Just nu känns facebook som en helt ny spännande och oupptäckt värld som jag håller på att upptäcka. Långsamt men säkert!



Nu har jag fortfarande twitter kvar. Men en sak i taget.


16 kommentarer:

  1. Twitter har jag inte tagit tag i än. Inte Instagram heller. Kanske gör jag det om OM jag skaffar en modern telefon. Kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dagarna har ju inte hur många timmar som helst, så det gäller att välja vad man vill göra med dem.

      Radera
  2. Akta dig, snart är du fast i Facebookträsket :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det jag är rädd för : ) Kram!

      Radera
  3. Vad roligt att du ska bli Facebookare. På FB har jag varit länge men med Twitter ... näe där går gränsen ännu så länge.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt spännande! Men lite läskigt också, jag har ju egentligen inte tid. Det är nog lätt att fastna.
      Kramar!

      Radera
  4. Jag har varit med på Facebook i tre år men jag gör inte särskilt många inlägg själv. Fördelen med FB är att man kan gilla olika förlag som lägger ut intressanta inlägg om allt möjligt som är på gång hos dem. Det är ett tips som jag rekommenderar.
    Läste ditt inlägg om bokmässan. Jag har aldrig varit där men har bestämt mig för att börja planera redan nu. Därför undrar jag om hotellet du bodde på var prisvärt och låg bra till med transport till bokmässan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Att kunna följa förlagen måste vara mycket värdefullt. Klart du ska till bokmässan nästa år, det är så roligt, spännande och inspirerande. Hotellet jag bodde på ligger på Avenyn och är en fantastisk oas, jag hade en osannolik tur och fick ett mycket bra pris just den här gången, men annars är det väl inte särskilt billigt. Hotell är ju ganska dyra, men med tanke på läget, gångavstånd till bokmässan och mitt i stan så tycker i alla fall jag att det är prisvärt. Lycka till med planeringen!

      Radera
  5. Först: så vacker din hemsida har blivit!! Jag har inte haft tid att läsa så mycket hos andra eller skriva själv.
    Sen: har varit på facebook sedan 2007 eller 2008 tror jag. Tycker det är perfekt, men det är viktigt för mig att ha mina egna inställningar. Delar inte allt med alla! Twitter är jag bara inne och följer andra, skriver väldigt sällan själv. Har svårt för det korta formatet;-) Ha det så trevligt på FB:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Tid är verkligen inte något man har för mycket av. Jag försöker lära mig facebook så att jag kan använda det på ett bra sätt.

      Radera
  6. Ja, det är inte lätt om man ska försöka hänga med överallt! Själv är jag mer en slags observatör på FB och skriver lite då och då.
    Ha det så trevligt!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det är inte lätt! Jag försöker just nu hitta ett sätt som passar mig i facebookvärlden.
      Kram!

      Radera
  7. Jag vill inte bli facebookmänniska, men jag känner mig lite tvungen nu när jag flyttat...

    SvaraRadera
  8. Oj vad långt du har kommit i utvecklingen. Själv är jag inte där ännu. Jag vill helt enkelt inte! Det är för mycket intryck för mig som det är. Ska bli kul att höra vad du tycker efter ett tag. Allt är ju kul i början. Kanske är det lika kul jämt? Själv hinner jag ju knappt med min blogg.
    Kram!

    SvaraRadera