.

.

onsdag 31 oktober 2012

När ödet ingriper

vet man inte alls hur det kan sluta.


Igår skrev jag ut ett antal manus, sedan började skrivaren bråka och jag fick ut följebrev med alla möjliga färger och kladd. Under tiden som maken tittar på vad som kan vara fel hinner jag titta på mitt följebrev, andras följebrev och fundera ännu lite till. Vilket slutade i ett nytt följebrev. Nu känner jag mig nöjdare än någonsin och jag är glad över att universum la in veto och fick mig att fundera en liten stund till. Nu verkar det som om en ny skrivare måste inhandlas, vilket blev en aning dyrköpt insikt angående mitt följebrev. Jag får bara hoppas att det är värt det i längden.

Annars går ALLT sönder hemma hos oss just nu. Igår fick vi hem en diskmaskin då den förra bokstavligen höll på att rasa ihop. Ugnen bråkar hela tiden och microvågsugnen gör lite som den vill. Strykjärnet gick också sönder igår, det bara slutade fungera mitt i strykningen som dottern var snäll att göra. Nu med universums gudomliga ingripande måste jag undra lite över vad mer det försöker säga mig. Med tanke på tankegångarna runt mitt manus så kan jag inte låta bli att undra.

Ibland gäller det att ha tur i oturen!!!



Annars är det dags för en riktigt mysig, läskig kväll med barnen!

8 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt att allt ska gå sönder på samma gång?? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både trist och tråkigt! Men det är väl bara att gilla läget. : )

      Radera
  2. Känner igen det! Börjar det att trilskas så blir det bara mer! fast sen blir allt bra igen!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot när allt bara blir bra igen istället. : )
      Kram!

      Radera
  3. Spännande, ibland är det intressant att se på när ödet ingriper. Och i ditt fall verkar det ju ha fört med sig något bra. :)) Hurra!

    SvaraRadera
  4. Det är spännande och jag hoppas verkligen att det förde med sig något bra. : )

    SvaraRadera