.

.

fredag 5 oktober 2012

Något splittrad

precis som jag trodde. Fast det är klart, just nu är det alldeles för mycket hemma hos oss. Under tiden som jag var på bokmässan i Göteborg, kämpade maken med att sätta in nya garderober i vårt sovrum. Det är det enda rum i huset som vi inte gjort något med. Inte för att det inte behövts, utan helt enkelt för att vi har prioriterat annat. Lite för länge om ni frågar mig. Men nu är det gjort och vi har kläder i hela sovrumsavdelningen, som ska in i de nya garderoberna. Det är inte roligt att kliva över klädhögar var man än ska. I dag har jag börjat flytta in i de superfina nya garderoberna. Han är så duktig maken!


En önskedröm med en riktigt underbar walk-in-closet, men vi har tyvärr inte så mycket plats till en garderob i vårt hus. Den nya vi har, duger gott och väl just nu. Eller får duga tills vidare!

Sedan har jag varit på mammografi, viktigt men inte särskilt trevligt. Kom ihåg att köpa rosa!


Och så ska jag försöka komma i kapp och hänga med i facebookvärlden. Inte lätt och definitivt inte just nu när vårt hus ser ut som om en tromb gått igenom det. Men jag kämpar på!

Jag har stulit tid också. Tagit egen tid till att jobba med mitt manus, trots att jag egentligen inte alls har tid idag. Barnen är hemma och alla kliver över klädhögarna. Jag har inte varit tillsammans med barnen i dag lika mycket som jag tänkt, men istället är jag lycklig och varm och så nöjd med arbetet med manuset. Det måste vara bra och så har jag ju resten av helgen kvar med barnen.

Nu är det helg och vi måste bara dansa. I dag dansar vi i rosa. Nu kör vi igång helgen så det ryker om det!

10 kommentarer:

  1. Trodde bilden var på er garderob, den som din make byggt.
    Näääääää?! tänkte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I wish!! Jag får nöja mig med vanliga Ikea garderober än så länge : )

      Radera
  2. Har du flyttat nyligen? Det måste jag ha missat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har inte missat något och vi har inte flyttat. Vi bor i ett äldre hus och har helt enkelt kommit till vårt sovrum när det gäller att piffa till det lite : )

      Radera
  3. Vad bra att du tog dig tid att skriva! Du blev glad av det och jag tror det är det viktigt för barn att de har en glad mamma som brinner för något viktigt i sitt liv och är så bra på att förmedla det! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så känns det. Jag blir så mycket gladare och nöjdare när jag får skriva. Det måste vara bra för barnen också. Kram!

      Radera
  4. Vad härligt med nya garderober! Och att få skriva :) Önskar dig en mysig helg tillsammans med din familj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen! Och att skriva, det är ren lycka ! : ) Jag önskar dig detsamma!

      Radera
  5. Tänk att du och jag kanske gått där samtidigt. På bokmässan alltså. Utan att veta om varandra. Härligt att du skriver.

    SvaraRadera
  6. Det är en väldigt konstig känsla att man kunnat gå förbi så många fina bloggare utan att veta om det. Nästa år borde vi träffas istället. Det är härligt att jobba med sitt manus igen, fast jag skriver inte, utan jag redigerar. Det måste ju göras det också, även om jag längtar efter att skriva igen.

    SvaraRadera