.

.

onsdag 10 oktober 2012

Bortblåst

är gårdagens entusiasm. Det är bara en sådan där dag, en sådan då hela kroppen känns tung och sinnet ännu tyngre. För trots att vi kämpar på, så lever vi just nu under ett hotfullt grått moln och det tycks inte vilja lämna vår himmel ännu på ett tag.


Men man ser ju tydligt att solen håller på att bryta igenom och jag ser mycket fram emot den dagen. Just nu ska jag bara komma ihåg hur fantastiskt jag faktiskt har det. Så länge jag har min familj nära och de är friska och mår bra så har jag allt jag behöver.

"I can't walk through life facing backwards 
I have tried 
I tried more than once to just make sure 
And I was denied the future I'd been searching for 
But I spun around and searched no more 
By living in the moment 
Living my life 
Easy and breezy 
With peace in my mind 
I got peace in my heart 
Got peace in my soul 
Wherever I'm going, I'm already home"
Ur Living in the moment med Jason Mraz

Så jag tittar djupare ner i min överfulla burk med kärlek och låter dagen gå i stillhet. I morgon är en annan dag.

18 kommentarer:

  1. Underbart foto. Är det din burk? (På "riktigt")? :-)
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte min burk, jag har lånat den på nätet, men kanske skulle det vara bra att ha en sådan på sitt skrivbord för att påminna sig själv om vad som är viktigt här i livet. : )
      Kram!

      Radera
  2. Ofta är det så tycker jag. Om man varit nästan hög av entusiasm och skaparglädje, så kommer motsatsen efteråt innan det hela liksom balanserar upp sig. Du behöver nog sova ordentligt, så ser du saker i ett lite lättare ljus! Ta hand om dig, och lycka till!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja, ofta är det väl så, fast just idag var det en massa yttre saker som trängde sig på. Jag hoppas att morgondagen blir mycket bättre och jag behöver definitivt sova mer.
      Kram!

      Radera
  3. 50 Anneli, jag säger bara det ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så? Ja, det är väl bara att inse att livet har förändrat sig med åren. : )

      Radera
  4. Älskar bilden med burken och de röda hjärtanen. Ja, i morgon är en annan dag. Skönt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den fin! Vi får hoppas på en mycket bättre morgondag.

      Radera
  5. Det får vara sådana dagar ibland. Hoppas solen bryter igenom molnen snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det absolut! Men solen är stark och bryter snart igenom.

      Radera
  6. Nä Anneli! Vad trist! Men du får passa på att njuta va naturen och familjen! Det kommer snart igen, lusten! KRAMAR!! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trist! Men det är väl det som är livet. Jag njuter så fort jag får minsta tillfälle.
      Kramar!

      Radera
  7. Det kommer nya underbara dagar ... tro mig!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag tror dig och jag vet! Om man inte hade dåliga dagar skulle man ju inte uppskatta de bra lika mycket.
    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Ja, livet är ups and downs! Kämpa på och styrketankar från mig. Idag skiner solen...kanske även din ljusning är starkare idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt! Det gäller att kunna hänga med i alla ups and downs. Vänta ut och se nya härliga dagar komma. Idag har det känts mycket bättre, tack!

      Radera
  10. Ja det är tur att imorgon är en annan dag, dvs idag. Hoppas det känns lite bättre idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, idag är det en mycket bättre dag! : )

      Radera