.

.

torsdag 11 oktober 2012

En absolut

så mycket bättre dag idag! Den började inte strålande, det ska jag inte säga, men den växte i glädje under dagen och slutar alldeles strålande!


Äldsta sonen fick ett mycket efterlängtat PS3 spel som hans mamma har försökt att inte tillåta in i det sista. Nu känns det som om han var den enda över 9 år som inte spelar det. Jag förstår verkligen inte hur en del föräldrar tänker när de låter sin 6-åring spela spel för 16-åringar eller ännu värre 18-åringar. Jag pratar väldigt mycket med mina barn om de spel som finns och varför jag inte vill att de spelar dem. Jag har ensam, känns det som,  hållit emot trenden som andra föräldrar inte förstått och jag är stolt över min snart 15-åring som har klarat av att ta min inställning. Det är också vad som gör att jag tycker att han är mogen nog och klarar av ett sådant spel. Dessutom finns det en del regler som kommer med användandet av det. Respekt, fortsatt kommunikation och glädje är en del av dem.

Jag har läst vidare i mitt manus och det går ganska långsamt eftersom yngstingen är sjuk och nästyngstingen ville baka när han kom hem. Fast det har varit livgivande att vara så mycket med barnen idag och jag läser mitt manus vid alla tillfällen som bjuds. Några sidor lästes i natt när vår yngsta son som är sjuk låg mellan maken och mig. Maken vakande till och tyckte att jag skulle sova istället, det tyckte jag också, men jag kunde inte låta bli mitt manus  : )

4 kommentarer:

  1. Jag tycker barn överlag får göra saker alldeles för tidigt!!
    Varför behöver de mobiler i 1:an och facebook när de är 10 år...??? :-P

    SvaraRadera