.

.

torsdag 27 oktober 2011

Jag släppte taget

och önskar mitt manus all lycka på vägen!


Så är då mitt manus ute på egna vägar och måste till slut stå på egna ben. Nu kan jag inte göra mycket mer den här gången, förutom att hålla tummarna så hårt det bara går. Jag petade lite till. Bestämde mig för att följebrevet är bra nog. Skrev ut och skrev ut. Många papper blev det. Det är en sällsam känsla att ta den rejäla varma pappershögen och lägga den i kuvertet och sedan försluta och skicka iväg det.


Först bar jag hem en massa papper där min berättelse skulle ta plats. I rosa påse såklart! :)


Sedan skrev jag ut hela högen och skickade iväg den. Nu firar jag med bubbel. Vad som än händer nu så har jag kommit så här långt. Det tycker jag är värt att fira.

Nu börjar den långa, långa väntan. Men nu är humöret på absolut topp även om fjärilarna i magen gör sig väl påminda. Jag kan nog hålla med om att det inte är målet som gör resan värd. Vägen mot målet är minst lika fantastisk.

Dagens skrivmusik och en spegling av min sinnesstämning just nu.



Första bilden är lånad från nätet.

18 kommentarer:

  1. Nu håller jag alla tummar för dig, Anneli.

    SvaraRadera
  2. Härligt! håller tummar och tår! :P

    SvaraRadera
  3. Underbart och spännande! Håller alla tummar o tår! Lycka Till! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå vägen. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror inte att väntan blir så lång den här gången - nu har du skulpterat om och gjort ditt manus så vackert - ingen kommer att kunna motså ditt ordbo.
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  6. Ooooooh, så spännande! Det är verkligen en konst att släppa taget! Jag vet ju hur svårt det är! Håller tummarna allt vad jag kan!

    jag skickade ju in mitt manus till tryckeriet idag, men hoppade helt över förlagssvängen, för som du säger; lååång väntan!

    Ser fram emot att få köpa din bok! För ut ska den väl oavsett vad förlagen säger?! :)

    SvaraRadera
  7. Åsa:
    Tack snälla du! Det kan jag nog behöva :)

    Katarina:
    Tack gulliga du! Jag behöver all hjälp jag kan få :)

    Anna:
    Tack snälla du! Det är riktigt spännande :)
    Kram!

    Nina:
    Tack sötaste du! Jag är så glad över all hjälp jag kan få :)
    Kram!

    Ebba:
    Tack gulligaste, finaste Ebba! Du kan verkligen hjälpa mig att boosta självförtroendet. Och det är klart att jag måste hoppas att du har rätt :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Joanna:
    Tack snälla du! Det är verkligen superspännande och det är en svår konst att vara, om inte nöjd, så i alla fall tillräckligt nöjd :)

    Det är en spännande tid för dig också OCH du slipper den jobbiga väntan :) Jag önskar dig all lycka och ser verkligen fram emot att få läsa snart.

    Vad gäller mitt manus så är det definitivt så, den ska ut på ett eller annat sätt. Om ingen nappar nu, så ger jag ut den själv. Då är jag glad över att ha någon som vet hur man gör, att vända mig till :)

    SvaraRadera
  9. NOTHING is going to stop you now! :-)

    SvaraRadera
  10. Wohoooo!!! Go get them girl! :) Nu är det dags...jag får väl ha kramp ett par månader i tummar och tår, men det är det värt! Jag vill ju läsa den där boken nån gång!

    SvaraRadera
  11. Lycka till! Även jag håller alla mina tummar för dig och ditt manus.

    SvaraRadera
  12. Stort lycka till önskar jag dig av hela mitt hjärta!

    Vad modigt att släppa taget, och nu tar nya tider vid....

    Kram Frida

    SvaraRadera
  13. Jag håller verkligen på dig!!! Ser fram emot ett hejdundrande releaseparty i Skåne!! Lycka till!

    SvaraRadera
  14. Håller alla tummar! Jag vet PRECIS hur du känner dig.

    SvaraRadera
  15. Trillingnöten:
    Tack! Ja nu är det verkligen dags. Tack för seriös tummhållning :)

    Annika:
    Tack snälla du! Jag kan verkligen behöva all hjälp jag kan få :)

    Frida:
    Tack gulligaste du! Det gör mig varm i hjärtat. Nu tar verkligen nya tider vid :)

    Jag använde mig av ditt tips att börja följebrevet med en fråga. Det känns riktigt bra och jag hoppas att det är en hook som håller :)

    Kramar!

    Caroline:
    Tack snälla du! Visst vore det kul att få ha sin egen releasefest och att få signera sin egen bok :D

    Pernilla:
    Tack snälla du!
    Jag hoppas att jag snart får veta PRECIS hur du känner dig :D

    SvaraRadera
  16. Vad härligt! Håller tummarna och är övertygad om att jag snart håller din bok i händerna! :)

    SvaraRadera
  17. Märta:
    Tack gulliga du!
    Du hjälper mig att hoppas och att inte släppa taget om hoppet :)

    SvaraRadera