.

.

fredag 8 april 2011

Meditativa skrivtips



Fantastiska ord från Jack Kerouac.

"The jewel center of interest is the eye within the eye".

"Work from the pithy middle eye out, swimming in language sea."

"Write in recollection and amazement for yourself."

"Struggle to sketch the flow that already exists intakt in mind."

"Be in love with your life."

"Be crazy dumbsaint of the mind. Write what you want, bottomless from bottom of the mind."

"Visionary tics shivering in the chest."


Jag har faktiskt inte läst något av honom än. Men nu måste jag göra det, jag måste bara veta hur han skriver en roman. Han är ju en ikon och jag kan förstå varför, när jag hör och ser hans ord. Jag är förälskad i hans ord.

Sist men inte minst orden som visar det som vi alla borde få känna.

"You´re a Genius all the time."

Nu ska jag fortsätta att skriva en stund. Jag ska skriva och simma i ordens hav. Jag ska skriva orden som finns på botten av mitt bottenlösa inre. Jag ska skriva ur det flow som redan existerar till fullo i mitt sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar