.

.

tisdag 22 oktober 2013

Snart på väg

i morgon åker jag iväg till Stockholm för att fira födelsen av en bok. Det kommer aldrig mer vara du av Anne-Lie Högberg.


Jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den och alldeles snart får jag göra det.

I övrigt har jag finslipat utseendet på manus nummer ett. Sedan skulle jag skriva ut och vad händer då om inte att färgen är slut. Typiskt! När jag kommer hem är det dags att ta tag i manus nummer två igen. Det ser jag väldigt mycket fram emot. Sedan ser jag enormt mycket fram efter att få fortsätta skriva på manus nummer tre. Det är verkligen en berättelse som längtar efter att få komma ut nu.

Skrivinspiration är aldrig fel. Lee Child och jag verkar arbeta på samma sätt. Det känns tryggt.  : ) Spännande tips, det med att man ska strunta i tips och påverkan från andra. Samtidigt är ju skrivandet i ständig förändring och man lär sig mycket genom andra. Jag tror på att lyssna varsamt, att ta till sig av andra det som känns rätt för en själv.

13 kommentarer:

  1. Tre manus - vad härligt. Hoppas att det snart blir din tur att hålla releaseparty. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag hoppas också. : ) Det är härligt, de har alla en alldeles särskild plats i mitt hjärta.

      Radera
  2. Tredje manuset! Önskar att jag blev klar med det första.
    Kul att du har så många författare omkring dig. Det måste ju inspirera om nåt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar finnas hur många berättelser som helst inom mig. : ) Du har helt rätt, det är enormt inspirerande att umgås med författare och andra som skriver.
      Kram!

      Radera
  3. Vi ses snart - klockan är över 00.30 - så det blir redan idag :) Kram

    SvaraRadera
  4. Är nog klokt att lyssna varsamt. Att framför allt lyssna på vad det är man själv vill göra, visa. Och sedan ta till sig det man behöver av råd och tips.

    SvaraRadera
  5. Väldigt kloka rader Anneli att lyssna men ändå sålla sen och gå på DIN känsla! All lycka till dig;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag tror det är det enda rätta. Man måste veta vad man själv vill.
      Kramar!

      Radera
  6. Låter som en lyckad dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Men nu borde det väl ändå snart vara din tur att hålla i ett releaseparty. Förlagen får bättra sig :).
    Tänker precis som du och Child när det gäller skrivtips. Det gäller att hitta det som funkar bäst för en själv och inte följa några givna mallar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! : D Jag jobbar verkligen på det. Så är det verkligen, någonstans måste man lita på sig själv och det man vill berätta.

      Radera