.

.

torsdag 17 oktober 2013

Och så går dagarna

i ett huj och utan like!


Det är så mycket på gång här hemma så det är verkligen inte klokt. Jag har skickat iväg novellen som jag hoppas kommer med i antologin. Det är så spännande! Vi håller på att förbereda diverse saker inför svärmors 75-årsdag. Jag jobbar vidare med webbshoppen. Vi träffade en vän som vi inte träffat på tre år i går kväll, så trevligt. Jag har redigerat färdigt manus nummer ett ännu en gång. Vi har precis sålt vår gamla bil, vilket vi är mycket glada över eftersom det har tagit väldigt lång tid. Och däremellan pågår vardagslivet. Så. så! Huvudsaken är att man har roligt och det har jag verkligen.

Nu mer skrivinspiration. Vi fortsätter att utveckla karaktärerna. Karaktären är viktigare än berättelsen, det tål att tänkas på.

6 kommentarer:

  1. Japp håller med. Storyn är mest en kuliss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag har aldrig tänkt så, utan mer att det är ett samspel. Men karaktären är ju ändå på de flesta sätt hela berättelsen.

      Radera
  2. Helt klart är karaktären den mest intressanta. Utan en intresseväckande sådan, blir det inte mycket till historia :)

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilken svada. Hon kanske har rätt, eller kanske inte. Det beror nog på vad för slags bok man skriver. Så tänker iaf jag.

    SvaraRadera
  4. Ja veckorna går fort fort ...

    SvaraRadera
  5. Intressant, och sant! Bra karaktärer GÖR berättelsen!

    SvaraRadera