.

.

tisdag 8 oktober 2013

En stor del av min lycka

finns bland orden. Det är en euforisk känsla att få dyka ner i berättelsen och skapa liv.


Jag är lyckligt lottad som får hålla på med det jag älskar. Även om själva utgivningen fortfarande dröjer ett tag till.

Det är mycket sorg i mitt första manus och det är sådana delar som jag läst igenom idag. Det där med att jag skriver om mina värsta rädslor var helt uppenbart idag. Något värre kan jag faktiskt inte ens föreställa mig. Det innebär såklart att skrivmusiken är sorglig för att fördjupa känslan ännu mer.

Dagens sorgliga redigeringsmusik är Olafur Arnalds Lost Song. Han gör den absolut vackraste sorgliga musik som finns tycker jag.

10 kommentarer:

  1. Ja, du är verkligen lyckligt lottad! Det eftersom att du älskar att sitta och skriva och har tålamod och ork för det. Det är någonting jag önskade att jag hade. Jag kommer bara en bit på vägen sedan tröttnar jag tyvärr och kommer på en bättre story. Jag älskar att skriva dikter och noveller men en roman är jättesvårt tycker jag. Jag beundrar verkligen dig som har allt som krävs för att skriva roman efter roman! :-) Jag hoppas så att du får dem utgivna snart!!!
    Heja dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Att skriva är det roligaste jag någonsin har gjort. Jag älskar det verkligen, så för mig är det inte jobbigt alls. : )
      Kram!

      Radera
  2. Har du sådan tur att du kan skriva på heltid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte riktigt! Jag har fyra barn, ett stort hus att sköta och så har vi eget företag som vi sköter hemifrån. Men jag har möjlighet att använda tiden ganska fritt som jag vill. Och så har jag en helt underbar familj som stöttar mig.

      Radera
  3. Tror det är precis det man ska skriva om, det som känns, som rädslor till exempel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också, då blir det äkta på riktigt.

      Radera
  4. Det låter underbart... det du känner för skrivna ord känner jag för bilder. Lycka!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Underbart! Att följa sina drömmar!
    Jag blev refuserad. Svaret kom i veckan. Som ett slag i magen. Så klart. Jag trodde ju inte, men hoppades.
    "Vi har med intresse läst ditt manus..." ..."Det passar tyvär nte in i vårt utgivning..."
    Skit också. Jag vill ju så gärna. Jag med.
    Kämpa på!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen svaret, riktigt trist! Men kämpa vidare, man vet aldrig när det blir ett ja. Den som vinner är den som reser sig ännu en gång. Vi får kämpa tillsammans. :)
      Kram!

      Radera