.

.

måndag 21 oktober 2013

En kylig helg

i Uppsala. Och nu hemma igen.



Vi har firat svärmor som fyllde 75 år. Det blev en kall men mycket trevlig dag.

Nu är vi hemma igen och jag förbereder mig för en tur till Stockholm och releasefest. Helt underbart! Jag gillar verkligen mitt liv.

Jag har massor med saker jag vill göra och listan håller på att bli väldigt lång inför fredag då jag är redo för att jobba vidare igen. Det är så spännande!

Lite skrivinspiration på det. Bland annat om att sakna den berättelse man levt med så länge när man skrivit färdigt sitt manus. Hög igenkänning på det.

10 kommentarer:

  1. Ah en releasefest, vad härligt. Hoppas du får en bra tur då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket härligt och det är jag säker på att jag får.

      Radera
  2. Ja, vad skoj med releasefest! Antar att det blir fler böcker att läsa då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket och så är det ju ditt förlag som står för kalaset! : ) Fler böcker att läsa är aldrig fel.

      Radera
  3. Jag blir så glad över att läsa dina inlägg, så inspirerande!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir över att du blir glad. : )
      Kram!

      Radera
  4. Jag håller själv på i sluttampen och kan känna igen det hans säger. Ibland vet jag inte om jag faktiskt redigerar för att jag har separationsångest eller för att det verkligen behöver jobbas mer. En kompis som kikade på en sak jag redigerat om uttryckte att det var för sönderpetat, för genomjobbat, att jag började trasa sönder min text istället för att förbättra den. kanske är det just att jag inte vill lämna den världen.

    Kul med releasfester, ha så kul och roa dig kungligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Releasefester är alltid så inspirerande. Jag ska verkligen roa mig kungligt.

      Precis så kan det ju faktiskt bli med ens manus. Separationsångest är inte att leka med. Kanske måste man klippa navelsträngen till slut ändå. : )

      Radera
  5. Kul med releaseparty! :-)
    Oj, vad mysigt med snö ( om så lite). Jag vill gärna ha snö snart nu när hösten har falnat.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superkul med releasefest! Snö och kyla däremot var inte lika kul, det var skönt att komma tillbaka till södern och värmen igen. : ) För mig får den gärna vänta ännu lite till.
      Kram!

      Radera