.

.

tisdag 15 oktober 2013

Det börjar kännas

att hösten har kommit.


Fötterna blir kalla när jag sitter och jobbar så det är dags att sätta på värmen igen. Annars trivs jag som vanligt ypperligt bra med att sitta och jobba med mina berättelser. Och den än så länge lite hemliga webbshoppen. Fast det tar tid allting, så jag hinner inte alls så mycket som jag skulle vilja. Vi får se vad det blir av det. Kanske är jag för optimistisk när jag tror att jag ska hinna med allt.


Jag har inte skickat in novellen till antologin ännu eftersom dottern inte har hunnit läsa den. Men snart är den på väg. Det är så spännande! Jag har däremot jobbat med manus nummer ett och har nu bara tio sidor kvar att redigera.

Dags för lite skrivinspiration igen. Ja, hon är väldigt intensiv, men hon säger en hel del bra saker man kan fundera lite över och kanske till och med använda. : )

12 kommentarer:

  1. Bra video! Du har rätt, hon säger en hel del tänkvärda saker. Lycka till med novellen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tycker också den har en del att ge.

      Radera
  2. Har du alltid gillat att sitta och skriva eller är det någonting du har lärt dig? Har du fasta tider som du skriver? Eller skriver du när du känner att du vill skriva?
    Nyfiken eftersom att jag inte lyckas så bra som jag vill med skrivandet.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har velat skriva så länge jag kan minnas, men har inte alltid gjort det bra. När jag hittade sambandet mellan musik och text hittade jag mitt sätt att skriva och mina berättelser. Alla ord som verkar leva inom mig.
      Kram!

      Radera
  3. Ja vad bra klipp du lagt in. Tack för det.

    SvaraRadera
  4. Det märks att det är en föränderlig tid just nu, så mycket på gång! Jag har också skrivit klart men inte skickat in, spännande att se om de kommer med!
    Önskar dig en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det är en spännande tid just nu! Jag hoppas att vi båda hamnar i antologin. Det skulle vara riktigt kul.
      Ha en riktigt härlig fortsatt vecka!
      Kram!

      Radera
  5. Tid. Ja, vad gott det vore om man bara kunde få lite mer tid. Allt skulle bli ganska enklare då. Tror jag, eller också kanske jag bara inbillar mig det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det finns människor som har för mycket tid och tänk om de skulle kunna sälja den till dem som behöver den. :)

      Radera
  6. Visst känns det! Huset knarrar, tofflor på och här har löven börjat falla! Mörkt på morgonen o kvällen. Men snart advent!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns, men inte på ett alt för otrevligt sätt än så länge. De mörka morgnarna däremot är väl inte så trevliga, i alla fall inte på vardagarna. Ja, snart är det advent och ljuset kommer åter. :)
      Ha en riktigt härlig fortsatt vecka!
      Kram!

      Radera