.

.

söndag 6 oktober 2013

Och så går vi vidare

efter en fantastiskt helg med mycket firande, massor av god mat och trevliga samtal med släkt som jag inte har träffat på mycket länge, men som jag har saknat. Så härligt!


I morgon är det måndag igen. Underbart! Jag ser så mycket fram emot att fortsätta jobba med mina manus. Men först ska jag krascha i soffan en stund innan det är dags för sängen.

Jag tänkte ha lite musik hos mig idag, men det är inte lätt att hitta musik som är positiv till måndagar, but I love the blues, så det får bli Stormy monday med Cream.

8 kommentarer:

  1. Jag ser också fram emot den här veckan och att flytten ska bli klar så att jag får tillbaka energin till mina manus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att flytta tar ju verkligen fokus från en massa annat. Hoppas du får ordning på allt så att du kan dyka in i dina berättelser igen.

      Radera
  2. Nej, av någon anledning känner inte jag heller till någon låt som heter I love mondays... Undras vad det kan bero på... :-) Men däremot är den här I don't like mondays ganska rolig iaf: https://www.youtube.com/watch?v=o2I84-A9duY

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta tycker nog måndagar är jobbiga helt enkelt. :) Just den där med Boomtown Rats har ju en mycket tragisk bakgrund då den grundar sig på en skolskjutning gjord av en 16-årig tjej som gav som orsak till det hemska dådet att hon inte tyckte om måndagar. Scary!

      Radera
  3. Måndagar är ingen hit, så jag förstår om det är svårt att hitta bra musik :) Hoppas din vecka blir bra i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag gillar måndagar, men känner mig ganska ensam om det. :) Hoppas detsamma för dig!

      Radera
  4. Ja den här måndagen känns ju rätt mycket. Efter att jag tycker att jag inte direkt hunnit slappna av under helgen. Men jobb ska ju göras ändå, så det är bara att köra på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det så! Jag har också haft en rätt hektisk helg. Nu ser jag fram emot att få jobba mycket med mina manus den här veckan. Ha en härlig vecka!

      Radera