.

.

torsdag 31 oktober 2013

Hallåvin

och hallå höstlov.


Det är faktiskt skrämmande gott med vin.

Vi har höstlov hemma hos oss vilket innebär att dagarna blir lite annorlunda. Det blir senare kvällar och lite sovmorgon varje dag. Det är så härligt. Jag gillar att ha hela familjen hemma och friheten att göra lite som vi vill. Fast nu har ju mer än halva lovet redan gått. Det är trist.


Jag har hunnit med att stryka supermycket tvätt, vilket innebär att Mount Everest nu bara är ett litet svenskt berg. Det går framåt. Vi har sett på flera filmer. Croodarna till exempel, den var riktigt bra.


Dottern har en kompis som sover över här i två nätter och äldsta killen har haft lanfest i natt med två av sina kompisar. De har spelat datorspel sedan i går kväll vid fem-tiden till fyra-tiden i eftermiddag, nästan ett helt dygn endast med avbrott för mat då och då. Galningar. Fast det är kul att de har roligt och att de har det här hemma hos oss. Vi får se hur länge han kan hålla sig vaken ikväll.


Sedan har jag jobbat en del med manus nummer två. Jag älskar att jobba med mina manus.

Därför gillar jag att höra andra prata om skrivande och här kommer en del nya tankar att ta till sig om just skrivande. Den magiska skrivande världen.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när de vill hänga med kompisar hemma, så var det hos oss också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen härligt! Skönt att de vill och att veta var de är och vad de gör.

      Radera