.

.

onsdag 11 januari 2012

Dreaming away

en dag som denna!

Trots att dagen bjöd på sol så är jag fortfarande trött. Men jag känner att tröttheten så smått börjar ge vika. Ännu en dag i släpandets tecken. Inget vettigt gjort men jag tror att det är lika bra att kapitulera för att kraften ska komma tillbaka snabbare. Så jag tar det lugnt. Väldigt lugnt. Löjligt lugnt faktiskt.

Jag drömmer mig bort till en annan tid. Inte så långt bort, men samtidigt ett helt liv bort. Vårt år på Mallorca som var ett av de viktigaste året i mitt liv. Där hittade jag tillbaka till mig själv. Hittade min inre harmoni och började skriva. Där är min själ lycklig. Nu har jag bilderna kvar och allt underbart som vi fick uppleva där finns alltid djupt inne i mitt hjärta. Jag hoppas få uppleva det en gång till. Trying to follow my dreams!


Våra ljuvliga kvällar på vår balkong i värmen när barnen lagt sig.


Palmas trånga gränder med dess alldeles speciella doft av Medelhav, sten och historia.



Underbara solnedgångar som kunde avnjutas ute på vår balkong.


Våren och blommorna kom också till Mallorca.


En av en oändlig mängd sagolika stränder.


Och en till.


Hur kan man vara annat än lycklig här?


En äng fylld med vårblommor.


Havet som alltid finns nära.


En av Palmas underbara bakgårdar.


Till och med båtarna är oändligt vackra. Och stora.


Färgerna. Utsikterna. Här får själen ro.


Kan man bo vackrare än såhär?


Apelsiner som växer mitt inne i Palma.


Underbara vackra gamla hus.

23 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du känner dig. Jag tillbringade 4 år i italien och längtar tillbaks varje dag trots att jag inte ens bodde vid havet utan i en storstad(plus en mindre). Life was different over there. jag hoppas att kunna åka tillbaks en längre tid en dag jag med.

    SvaraRadera
  2. Guuuud så härligt. Jag förstår att du längtar tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Men ååååååh! Sukt, sukt!!!! Låter ju helt ljuvligt att bo på Mallis ett helt år! Att få se växlingarna över årstiderna! Att få värme till sin kropp, sol till sin själ och tankar till sitt hjärta - vilken dröm! Och där har du varit!

    Fortsätt att följa dina drömmar! ;)

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra foton, särskilt "havet som alltid finns nära" och "underbara vackra gamla hus" Jag har varit i Palma men inte har jag bott där inte, ligger i lä ... :-)

    SvaraRadera
  6. Mallorca är en fantastisk ö som har allt! Kultur, god mat, vacker natur, sol, bad med mera. Vad kan man mer begära;-). Lyckliga du som fått BO där. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad ljuvligt. Jag längtar tillbaka till Spanien nu när jag ser dina bilder... Vill! VILL!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kati:
    Livet är verkligen annorlunda runt Medelhavet. Härligt och lätt att leva. Det är svårt att inte älska att leva där. Vi får hoppas att våra drömmar slår in och att vi får komma tillbaka dit snart igen.

    Annika:
    Typ varje dag, nu när det är vinter, grått och trist.

    Joanna:
    Det var verkligen helt sagolikt och en dröm som jag både följde och levde. Det var där allt började, mitt skrivande liv.

    Jag tänker fortsätta att följa mina drömmar, livet är för kort för något annat!

    Helena:
    Jag älskar Mallorca och Palma. Min själ är lycklig där!

    Livet och vardagen:
    Det är verkligen en ö som har allt. Att få leva där var helt fantastiskt. Jag hoppas kunna göra det snart igen. Kram!

    Nina:
    Spanien är ett land som är svårt att motstå. Det finns alltid kvar i hjärtat.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Nu blir ju jag sugen på att flytta dit! :)

    SvaraRadera
  10. Har du något romanmanus som utspelar sig i både Mallorca och Sverige? Skulle vara spännande att läsa!
    Håller med om att man ju undrar vad tusan man gör här när alla människor bara är trötta och hängiga av mörker, regn och blåst!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mitt första manus utspelar sig både i Sverige och på Mallorca. Jag har också ett annat manus som inte är färdigt ännu som utspelar sig på båda platserna.

      Man blir inte direkt pigg och energisk här i Sverige, under den här delen av året.

      Radera
  11. Åh, helt underbart! Jag bodde oxå ett år i Spanien, fast i Malaga. Gick inte att jämföra med då jag bodde i Karibien och inte med Mallorca heller ;) Jag insåg att allt handlade om sällskapet, inte palmerna och stranden. Med det sagt: Rätt sällskap på Mallorca: Perfekt! Mallorca är vackert. Jag älskade Deya. Mest nyfiken blir jag på hur det kommer sig att ni åkte dit? Vad gjorde ni? Pratar du mallorquin? :) Hoppas ni får åka tillbaka dit snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att kunna få röra på sig i världen? Karibien låter verkligen inte illa det heller :) Självklart gör sällskapet en väldig skillnad på trivseln. Utan trevligt sällskap spelar det inte någon roll hur vackert det är.
      Maken och jag jobbar båda hemifrån och ville helt enkelt få lite luftombyte och ny härlig energi. Det fick vi verkligen och då särskilt jag :) Jag kan inte mallorquin.

      Radera
  12. Tror att många skulle behöva ett år i något annat land. Vi stressar ihjäl oss som de "lydiga", konflikträdda svenskar vi är..! (många av oss i alla fall). :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få hoppa av ekorrhjulet under en period är så underbart härligt. Jag tror att de flesta skulle må bra av att röra på sig lite då och då, för att få ny energi.

      Radera
  13. Min dator har hängt sig mot din blogg testar med iPhone istället. Det är Ebba alltså:-)
    Att se på bilderna från Mallorca är som att titta mig själv i spegeln, ngt som känns igen o som är "hemma".
    Älskar Mallorca efter att sammantaget varit där ett drygt år. Sista treveckorsresorna bodde jag i Soller o gjorde egna + guidade bergsvandringar

    SvaraRadera
  14. Visst längtar man dit?
    Man kan bara inte motstå dessa härliga bilder av minnen! Tänk om man skulle få komma dig igen? Det hoppas jag verkligen! Men just nu satsar jag ju mer på något annat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju att du satsar på något annat än Mallorca i första hand just nu :) Helst vill man ju ha både och.

      Radera
  15. ... forts. Det var ljuvligt att sitta på toppen av L'Ofre o se alla byarna som miniatyrer o havet i fonden, eller uppe på Tex o se på Palma från ovan, stor skillnad mot att flyga över eftersom jag själv bestämde farten.
    Det är otroligt vad denna lilla ö kan bjuda på sina olika ansikten allt efter de behov man har.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mallorca är helt underbart och har liksom allt. I alla fall för mig :) Utom vinter förstås. Vad kul att du också har fina minnen därifrån.
      Kramar!

      Radera
  16. Underbart! Älskar Mallis!
    Jag drömmer mig också bort men till en annan tid! Få leva som kvinnorna på Downton Abbey... som de på övre plan såklart =)

    KRAM♡ Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mallorca är helt sagolikt! Det är lite enklare att få sin Mallorcadröm uppfylld än Downton Abbey drömmen alla fall :) Du får nog nöja dig med att uppleva den genom tv-apparaten :) Men det är inte illa det heller.
      Kram!

      Radera