.

.

torsdag 19 januari 2012

En snabbis

borde man kanske inte använda som namn på ett inlägg. Man vet inte vem som söker på det. Jag gör det i alla fall, det kan ju ses som ett experiment :)


Ibland känns det precis så, man jobbar på och tiden räcker inte alls till, men man ser liksom inget resultat. Det är inget som blir riktigt färdigt. Idag har jag funderat lite mer på webbshoppen och ett namn på den. Sökt fler produkter att sälja och mailat dem som säljer dem. Fått veta att "vår" kattunge är reserverad redan, vilket innebär stor sorg här hemma. Varit på Ikea och handlat en liten stege så att småkillarna ska nå upp bättre överallt i köket. Varit på Net-on-net och köpt färg till skrivaren. Burit tillsammans med maken, en idiottung tvättmaskin upp för entrétrappan så att den inte skulle bli blöt utomhus. Sådant hjälper de inte till med längre, det ställer den bara vid tomtgränsen. Was up with that!!! Varit på öppet hus i de äldre barnens skola. Och nu kommer det till snabbisen, som är att göra ett inlägg! Slutligen ska jag försöka få i mig lite kycklingsallad och slappa en stund framför tv:n. Sedan ska det bli riktigt skönt att få sova.

10 kommentarer:

  1. Intensiv dag med a o;) Vad fint du har fått det här inne på bloggen!

    Kramar till dig;)
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Intensiv och nu behöver jag vila :)
      Kramar!

      Radera
  2. Åh...det finns en annan go kattunge som är menad att hamna i ert hem! Jag lovar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns det definitivt! Men först måste vi säga hej då till den här :)

      Radera
  3. Du har gjort massor idag - även snabbisen här!

    Tvättmaskinen måste ha varit hemsk att lyfta - säger jag som inte kan bära fem liter mjölk på en gång - får ta dem i omgångar ...

    Förstår att barnen är besvikna de har väl redan adopterat kisskatten i sina små hjärtan.

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som om man gjort mer än man tror när man skriver ner det :)

      Tvättmansinen var tung, men sedan lyckades maken baxa ner den i källaren helt själv. Det tycker jag var imponerande :)

      Det dyker säkert upp en ny liten kattunge som är menad att bo hos oss, vi ska bara säga adjö till den här först. Trots att den knappt har öppnat ögonen ännu :)

      Kramar!

      Radera
  4. Hej och god morgon Annelie
    vad roligt att du tyckte om min senaste målning. Klart atd en skulle passa dig, ditt livstema och bloggtema.
    Om du är intresserad så kostar den 800,- + frakt 100,-. Det är en originalmålning i blandteknik/collage på duk. Finns som sagt bara ett enda exemplar.
    Är du intresserad skickar du bara din adress till min mail emma@livskrafteremma.com så skickar jag dig mitt kontonummer
    Ha det bäst och njut av din fredag...det tänkte jag göra
    kram
    Emma

    SvaraRadera