.

.

måndag 9 januari 2012

Johejdu

så lurad man blev! Ett utomordentligt härligt horoskop för dagen gjorde mig lite förväntansfull. Kanske skulle det bli den här dagen då jag fick ett besked som jag har väntat på länge nu.

"Step forward and shine, Crab. Today’s Cancer full moon puts you in the spotlight. A personal venture you’ve been working on for the past six months could reach a major turning point. A wish may come true. This is a good day to be gutsy and proactive about whatever you want. Why wait for opportunity to fall into your lap? Make it happen!" 

Vad hände då? Jag fick ännu en refusering istället. Funk horoskop!



Fast jag kanske borde gjort något åt det själv. Jag skulle ju vara gutsy and provocative. Ta för mig och få saker att hända. Jag gjorde ju inte det. Det fungerade inte så bra idag den sista lediga dagen på barnens jullov. Jag har shoppat och fikat med dottern istället. Jag ville vara tillsammans med barnen. Det är varken gutsy eller provocative. Jag får nog skylla mig själv, fast någon liten trevlig överraskning hade inte skadat.


Jag köpte i alla fall två böcker på ICA, lite gutsy faktiskt, eftersom jag bara slet åt mig två som såg trevliga ut när jag stod i kassan för att betala. 2 för 89:-, då passar jag på, fast särskilt genomtänkt var det inte.

Maken har läst den nya början i mitt manus, de 17 första sidorna. Han har för första gången läst något som jag skrivit, förutom barnboken. Han gillar det och tycker att det är spännande och lite sorgligt. Yay! Fast han hade ett litet förbehåll angående tydlighet som jag måste funderar lite på.

11 kommentarer:

  1. Vilket taskigt horoskop. Det där är anledningen till att jag aldrig läser dem. Kan ingen förklara för mig varför folk börjar jobba/skolan imorgon istället för idag? Det är väl ingen helgdag idag?

    SvaraRadera
  2. Modigt att du lät honom läsa! Säger hon som fortfarande inte ens låtit sin sambo läsa ett ord i manuset. Vi må ha levt ihop i tio år, år men jag vågar verkligen inte låta honom läsa. Kanske också just därför? Nåväl.

    I övrigt, jaa - funk refuseringen! :)

    SvaraRadera
  3. ja det där med horoskop...;-). Spännande med din bok i alla fall, vill också läsa! Kram

    SvaraRadera
  4. "Sockerdöden"...?
    Den lät ju...eh...smått deprimerande. He he! ;-)

    SvaraRadera
  5. Skithoroskop! Beundrar din envetenhet och kämparanda Anneli!

    SvaraRadera
  6. Nejjjjj vad trist med refusering igen!!! Men mysigt att gå och fika med dottern sim plåster på såren. :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så nedrigt!
    Kanske har blivit något fel - verkar som förlagen fått för sig att du tagit en prenumeration på refuseringar. Nu har de flyttat sig från fredagar till måndagar iallafall - undrar om det ska ses mera postivt än fredagar?

    Vad spännande att han, maken har läst.
    Nya friska ögon och omdömmen som kommer efter en sådan läsning ska nog beaktas - vad bra att han gav respons oxå. Och att han uppfattade sorgligheten. Gott!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Kati:
    Man får läsa det med en stor nypa salt. Jag skulle blivit mer förvånad om det slagit in :)
    Jag tror att det är uppstart för lärarna idag och därför börjar barnen i morgon.

    Lisa:
    Jag har dragit mig länge för att låta honom läsa. Han läser aldrig skönlitteratur men både läser och skriver facklitteratur. Det kändes lite konstigt men han tyckte att det var väldigt bra och jag blev glad att han tyckte det. Han kan vara ganska kritisk :)
    Och ja, funk refusering! :)

    Livet och vardagen:
    Jaja, lite underhållning är det i alla fall :)
    Kul att du vill läsa. Kram!

    Västgötskan:
    Jag vet inte jag, ska man ändå dö så kanske sockerdöden inte är så illa :)

    Annika:
    Skit var rätta ordet :) Men dina fina ord gör dagen till en perfekt dag ändå.

    Nina:
    Snart kan jag tapetsera med refuseringar, det är ju något positivt i alla fall :) Fast jag kanske hellre använder dem när jag ska elda i öppna spisen :D
    Att fika med dottern är underbart!
    Kram!

    Ebba:
    Tänk om det är det de tror, att jag prenumererar på refuseringar, det vore ju förskräckligt :)

    Det kändes riktigt bra att friska ögon fått läsa och ännu bättre kändes det att få ett positivt omdöme :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  9. Man kan ju inte göra och vara allt på samma dag :) Så du gjorde rätt i att spendera den med barnen :)

    SvaraRadera
  10. Du är en fighter! Love it!
    StyrkeKRAM och massor av pepp! Anna

    SvaraRadera
  11. Trillingnöten:
    Barnen, mina älsklingar, kommer alltid först :)

    Anna:
    Tack snälla du!
    Jag kämpar enträget vidare :)
    Kramar!

    SvaraRadera