.

.

lördag 10 juli 2010

Trasig

Jag har läst Trasig av Shy Keenan. Det är en bok vars innehåll är så hemskt att man inte tror att det är sant men ändå är det precis vad det är. Trasig handlar om Storbritanniens mest omskrivna pedofilhärva. Den är skriven av Shy Keenan som levde mitt i den här härvan. Det är en berättelse om att verkligen, på riktigt, leva i helvetet på jorden. Shy bli utnyttjad på de mest fruktansvärda sätt man kan tänka sig från en mycket tidig ålder. Hon kämpar i flera omgångar med att bli trodd och för att kunna få komma ifrån all denna ondska. Hon blir inte trodd och skulden läggs på henne när hon gång på gång beskrivs som ett besvärligt barn. Var hon än kommer så fortsätter övergreppen mot hennes kropp och själ. Det är helt otroligt hur hon kommer igenom överhuvudtaget med den hopplöshet hon måste känt så många gånger.

Denna berättelse är så hemsk att man inte vill att den ska vara sann. Känslan när man läser och man vet att någon verkligen har levt mitt i den här mardrömmen gör att man mår illa. Trots det så är boken viktig för att öka medvetenheten och för att det aldrig får hända igen. Inte på någon plats på jorden.

3 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt...Man vet inte hur bra man har det!! Måste läsa den boken. Jag hoppas att ni har det bra i värmen. Ha det bäst/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  2. Verkligheten kan vara väldigt brutal...

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  3. Anne:
    Läs den! Vi har det toppen i värmen, hoppas detsamma för er :)

    Kramar!

    Pennelina:
    Usch ja! Och inte särskilt rättvis alltid.

    Kramar!

    SvaraRadera