.

.

torsdag 10 juni 2010

Första redigeringen färdig

Sådär, då är jag igenom redigeringen av manuset på papper. Det gick faktiskt över förväntan och felen var översiktliga. Några tvivel börjar krypa på mig på en del ställen. Är det trovärdigt? Finns det för många upprepningar? Är det för mycket tårar? Kommer den att beröra?

Det är superjobbigt att bedöma den objektivt. Hur gör man det när man läst den minst 200 gånger? Hur kan man bedöma en berättelse som man kan utan och innan? Vissa stycken är jag helt bombsäker på (jag struntar i jante) men med andra är jag lite vacklande. Nu använder jag Amandas tips och låter mitt manus vila ett tag. Sedan är det dags att skriva ut igen med breda marginaler och hoppas att jag kan läsa det mer objektivt nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Himmel vad spännande!!=)
    Önskar dig all lycka med den;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande! Har du någon som kan hjälpa dig att korrläsa? Det är otroligt mycket värt eftersom man blir så hemmablind för sitt eget manus.

    Jag har låtit mitt manus vila i ett helt år(!), för det är först nu känner jag att jag är redo att städa upp i det! Nu ska jag bita tag i det och se om jag kan tvätta rent det från "orenheterna". :)

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Spännande!! Önskar dig all lycka till med det. :)

    SvaraRadera
  4. Adela:
    Tack, det är nära nu :D

    Kram!

    Nina:
    Nej, jag har ingen som korrläser än. Det är väldigt svårt att vara objektiv men bara att skriva ut på papper och läsa gjorde otroligt stor skillnad.

    Vad spännande att du också har en bok på gång :D
    Hoppas att det går bra att sätta igång igen efter vilan.

    Kram och lycka till du också!

    Jeanette:
    Tack, det är jättespännande men också riktigt läskigt :D

    Kram!

    SvaraRadera