.

.

onsdag 14 april 2010

Segraren står ensam


Jag har läst Segraren står ensam av Paulo Coelho.

Han är en av mina favoritförfattare. Jag tycker mycket om det sätt som han skriver på, hur han skildrar sina böckers karaktärer och deras liv. Han är otroligt på att skildra inre känslor och tankar på ett sätt som fängslar läsaren. Han använder språket på ett mjukt och stillsamt sätt som tilltalar mig.

Den här boken utspelar sig i en ytlig miljö där kända rika människor regerar. Här skriver han om makt och girighet. Om att till slut tro på bilden av sin egen överlägsenhet. Det är en obehaglig men otroligt spännande historia som är svår att lägga ifrån sig.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset.
    Jag har bara läst hans "alkemisten" och det är väl dags att ge sig på något annat kanske.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Åsa: Jag tycker att den är riktigt läsvärd.
    Gissa vad jag ska läsa nu :)

    Kram!

    SvaraRadera