.

.

fredag 23 april 2010

Matteus fjärilar och alla väder



I går köpte jag ett vackert fat med fjärilar från Matteus. Det känns som ett riktigt härligt sommarfat. Jag tänker mig en färgsprakande sallad. Eller att den är till brädden fylld med jordgubbar. Jag blir glad av att titta på mitt nya fina fat.

Hos oss har vi verkligen haft alla väder i dag. Strålande sol, regn, kyla och hagel. Nej, långtråkigt är det i alla fall inte. På stranden städas det för fullt inför badsäsongen. Det känns bra att se den där traktorn göra det fint och rent i sanden. Man kan riktigt se det framför sig nu, alla som ligger där i den varma sanden och njuter av solen och värmen. Några står i vattnet och badar fötterna i det svala vattnet. Andra ligger i och simmar. Det skrattas och stojas och man hör musik i bakgrunden från någon som har med sig en radio. Underbart! Snart är vi där på riktigt.




10 kommentarer:

  1. ME vilket underbart fat!! Vart hittade du det någonstans och vad kostade det. Vet du jag ser det också fullt med frukt. Jordgubbar, melon och hallon *mums*. Jisses vad jag fick hemlängtan när jag såg din bild på stranden.. Så gjör dom "hemma" i Höllviken också varje år inför badsäsongen.. Näää måste verkligen ta och pallra mig "hemmåt" :D Kram

    SvaraRadera
  2. Sanni: Ja, vad göööör du någon annanstans än i Skåne egentligen : )

    Fatet är köpt i Helsingborg. Men kolla Matteus hemsida, där kan man snacka om habegär. Där finns säkert återförsäljare också.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen ett sommar fat, ser det med en massa härliga jordgubbar....mums. Matteus gör väldigt fina saker.

    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jeanette: Visst är det fint.

    Ha en härlig kväll.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller med föregående talare, underbart fat! Vill också ha ett!! :)

    SvaraRadera
  6. Ja, vi befinner oss verkligen i längtans tider. Härligt att sommaren närmar sig nu!

    SvaraRadera
  7. Nina: Visst är det fint : )

    Jenny: Inget är som väntans tider.... : )

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  8. Och jag ser en jättetallrik blåbär och smultron framför mej, solvarma, nyplockade fulla med nyttigheter. Tänk att vissa saker kan slå an en sträng inombords och ge själslig lycka.

    SvaraRadera
  9. Underbart fint Anneli! Skulle gärna få bo ett sånt fat hos mig med;)
    Vad härligt att ni bor så nära havet! Det har jag alltid velat göra!
    Kram Adela

    SvaraRadera
  10. Krysolit: Visst är det härligt!

    Adela: Jag älskar att bo vid havet.

    Kramar till er!

    SvaraRadera