.

.

torsdag 23 augusti 2012

Om jag tränar på gym

nej det gör jag inte, där går gränsen för min prioritering av tid. Hur mycket jag än vill träna, så vill inte lägga tid på att ta mig till och från en träningslokal. Men det fungerar utmärkt ändå, för när jag vaknar på morgonen så ser jag det här:


Allt jag behöver finns i mitt sovrum, gåbandet, kettlebell (i fönstret) och en mobil med spotify. När man ser detta när man vaknar är det svårt att smita undan : ) Därför börjar jag träna direkt på morgonen. Först en timme powerwalk på bandet med passande peppande musik, sedan skakar jag loss i fri dans med två omgångar av den här låten:



Efter det är det dags för ett litet kettlebellpass, det gör jag till den här låten:



En låt räcker gott och väl än så länge till kettlebells, det är grymt jobbigt. Sedan kör jag lite skön linedance till den här låten, två gånger kör jag den också:



Så är det då dags att avsluta med lite skön stretching. Det gör jag till den här:



Efter det känner jag mig nöjd med ett härligt blandat träningspass.

10 kommentarer:

  1. Oj, det var ett riktigt bra träningspass! Perfekt med ett gåband hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superskönt och mycket praktiskt att kunna träna hemma.

      Radera
  2. Jisses, vilket träningspass. Vem behöver ett gym då, liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett pass som passar mig : ) Jag är glad att jag kan göra det hemma när det passar mig.

      Radera
  3. Oj vad duktig du är! Jag blir riktigt impad. Keep up the good work!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! : ) Någon gång måste man ta tag i det som måste göras.
      Kram!

      Radera
  4. Kanon! Heja dig! Själv har jag inte diciplin nog att träna hemma. Därför tränar jag på gym. Men jag har en hel del bra dvd:er med olika träningspass som jag kör hemma när jag inte vill gå till gymmet.
    Lycka till!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Än så länge går det väldigt bra. För mig är det bäst att träna hemma, samma tid varje dag så fungerar det utmärkt.
      Kramar!

      Radera
  5. Bra självdisciplin att träna hemma... duktig du är!

    Ha en fin helg! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det fungerar och känns riktigt bra.
      Trevlig fortsatt helg på dig också.
      Kram!

      Radera