.

.

onsdag 29 december 2010

Gränslös kärlek


Jag har precis läst ut Gränslös kärlek av Sofie Bager-Charleson. I början hade jag väldigt svårt att läsa den här boken för händelserna i berättelsen är så isande in i märgen obehagliga. Här finns människor som i sitt rus inte förmår bry sig om omvärlden i allmänhet och ett litet barn i synnerhet. En bit in i boken lättar den tunga känslan en aning och det blir riktigt spännande. Man bara måste läsa vidare för att få ihop alla pusselbitarna. Här får vi befinna oss inuti en människa som gått sönder på det mest fruktansvärda sätt och hur han till slut kämpar för att få ihop alla bitar på rätt plats igen. Vuxna med egna oläkta sår har svårt att ge den hjälp som behövs. Kärlek som vill men inte hittar hela vägen fram. Här finns hopplöshet i dess djupaste mening men ändå är inget någonsin hopplöst.

8 kommentarer:

  1. Oj det låter som en spännande bok! Måste läsa den jag med.

    SvaraRadera
  2. Kul att höra av dig på min bloggsida! På tal om något annat än att skriva böcker så har jag också fastnat vid scrapbooking...skönt för huvudet att jobba med händerna på annat sätt än med tangentbordet ibland! En knasig fråga...är det en "färdig" gadget du har till höger på din sida angående vilken bok du läser just nu osv. Har sett den på fler bloggar...är verkligen snurrig när det gäller de här "tekniska" sakerna men kämpar på! Kul som sagt var att höra av dig på sidan...jag är skåning jag med...och på tal om det...vilket vinterväder vi har!! Jag brukar skriva turistbroschyrer för Skåne och tar nu tillbaka det jag skrivit om att man kan golfa här året om!! Ha, ha!
    /Caroline www.skrivarstudio.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Den boken måste jag läsa! Låter spännande och jag tycker om Sofie som person!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Å, jag måste verkligen läsa Sofies bok.

    SvaraRadera
  5. Kära Anneli -ett stort tack för att du tog dig tid att läsa min bok! Det är jag verkligen tacksam för, vet ju hur mycket att du har att stå i! Hoppas bara att läsningen inte förmörkade din annars så fina jul -du är inte den första som hållt på att lägga den åt sidan.

    Jag har med egen iver följt din jul här på bloggen! Du påminner oss alla om hur julen kan vara när det är som bäst -det är gott att veta att det finns mammor som du!

    Nu ser jag ivrigt fram mot att få läsa DIN bok. Håller både tummar och tår för dig i år -frågan är inte OM utan NÄR förlaggarjaet dimper ner! Under tiden får du gärna tänka på min bok som påminnelse om att det är bättre att skriva om en gång för mkt än för lite ... Finge jag skulle jag skruvat ner tempot, förtydliga persongalleriet osv, osv. Hoppas att du får mycket roligt med ditt manus i år -ser fram mot att få dela din glädje och dina kloka insikter. God fortsättning:)

    SvaraRadera
  6. Denna ska jag leta upp. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  7. Nina:
    Den är mycket läsvärd.

    Caroline:
    Hej där, kul att du tittar in hos mig.
    Jag håller med dig, scrapbooking är mycket avkopplande och så blir det så fina album till barnen.
    Bilderna vid sidan gör jag med en gadget där jag väljer bild i menyn. Hoppas du hittar annars får du återkomma så ska jag försöka hjälpa till :) Det tar en stund innan man hittar allt man kan göra i bloggen. Man får testa lite.
    Kul med ännu en skåning (även om jag är inflyttad sedan 9 år). Du har nog rätt i att man nog kan glömma golfen här i Skåne just nu :)
    Gott Nytt År!

    Anna:
    Den är verkligen läsvärd.
    Kram!

    Åsa:
    Det tycker jag att du ska göra.

    Sofie B-C:
    Jag är glad att jag fick läsa den. Jag tycker om den trots det svåra ämnet. Självklart gör det fruktansvärt ont att tänka på alla dem som behöver uppleva liknande helveten men samtidigt ger det en djupare tacksamhet för allt det man själv har.

    Du är mer än snäll som ger mig ett sådant fint hopp om utgivning. Precis som du säger så har mina tankar gått åt precis det hållet att refuseringarna ger mig en vända till att förbättra innehållet. Jag förstår att man som författare går tillbaka och hittar oändliga fel i sin bok men jag kan inte se några stora sådana när jag läser din bok. Jag tycker att du ska känna dig nöjd men din stora bedrift.

    Jag ser fram emot att få dela dina tankar om skrivande och annat på din blogg och även i min, dina kommentarer är guld värda och gör mig så glad och inspirerad.

    Jag önskar dig ett fantastiskt 2011.

    Trolligt:
    Jag köpte den på Adlibris.

    Malin, Costa Brava:
    Inte helt lätt att läsa men mycket bra.

    SvaraRadera