.

.

måndag 24 juni 2013

Ohämmad njutning

av lite stillhet igen efter en händelserik midsommarhelg. Den bar med sig både traditionellt firande, bröllop och barnpassning av okända barn. Och massor av fest och fart. Nu är det lugnare igen. Ett tag till innan semestrandet tar fart på riktigt. Till och med datorn har tagit semester, för den är så långsam och seg här att jag får göra annat hela tiden medan den laddar. Uppkopplingen här är inte den bästa, så jag får nöja mig med en mycket begränsad tillgång till nätet och allt och alla som finns där. Men jag har bestämt mig för att låta det vara precis så, allt det där finns kvar medan sommaren är allt för kort och flyktig och bör njutas av ohämmat.


Det är inte vädret, det som växlar ganska friskt, som ger själen vila och ro utan utsikten och insikten.




Havet bjuder på spännande möten i form av vackra gåtfulla stjärnor.


Och arga fräsande svanar.


Dottern gjorde en ljuvlig laxsoppa som vi fick njuta av.


En annan dag fick hon och resten av barnen njuta av hjärtformade plättar med sylt och grädde på ett mysigt kafé.


Själv sitter jag gärna och redigerar i solen med den utsikt framför mig som gör mig både harmonisk och lycklig.



Färgerna, alla de färger som jag saknat under hela vintern, tar andan ur mig.



Precis som resten av min värld som jag lever i just nu gör.



Prinsessan Stella verkar nöjd över sin egen utsikt. Där finns katter, måsar, humlor och annat trevligt att följa med blicken.


Nu har nattens färger tagit över och det är dags att sova. 

14 kommentarer:

  1. Ser helt fantastiskt ut! Fräsande svanar har också sin charm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt! Fräsande svanar har säkert sin charm också, bara de inte kommer för nära.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, vi njuter fullt ut av vår semester här. :)

      Radera
  3. Vilken idyll! Det blir fina minnen att ta fram i höst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en idyll och alldeles på riktigt! Minnen lagras både i minnet och i kameran.

      Radera
  4. Wow, jättefina blder. Man kan nästan känna semesterkänslan bara av att titta på dem :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är lätt att få fina bilder när det är så vackert! Vad härligt att känslan når ända fram till dig! :)

      Radera
  5. Jag njuter av dina fina bilder och av att höra hur gott ni har det. Hur ni tar tillvara på sommaren och nuet. Och du har så rätt Anneli, datorn och dess värld går ingenstans. Sommaren däremot är här och nu.

    Ta hand om dig där i solskenet!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Visst är det så, sommaren går alldeles för fort och jag vill verkligen känna att jag hann njuta av den fullt ut.

      Ha det gott!

      Kram

      Radera
  6. Underbar plats och vilka dagar!! Kissen är bedårande söt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt här och jag njuter verkligen i fulla drag. Kissen också! :)

      Kram

      Radera