.

.

söndag 2 juni 2013

Jag fick ett mail

från en av mina testläsare:
Hej! Det är jättekul att läsa :) Spännande och jag vill läsa hela tiden :)
Hur kul är inte det? : D


Så jag känner mig så glad och nöjd över att det verkar fungera bra, so far! En testläsare måste tyvärr hoppa av, på grund av barn som föds i slutet av juni och en flytt som är flyttad från augusti till juli. Ledsamt men förståeligt!

Gårdagens födelsedagsfest gick utmärkt. Tolv barn plus mina egna fyra, det är ett gäng barn. Man är så glad och lättad när alla barn hämtats och ingen är skadad eller ledsen. Lillkillen var överlycklig över att vara i centrum för så många på en gång, fjärde barnet som han är. Det var härligt att se. Dessutom har han ju sin födelsedag kvar som är den elfte juni. Han kommer att firas ordentligt.






Jag har fortsatt läsa ur manus nummer ett under dagen. Det jag läste sent i går kväll kändes tveksamt ur redigeringssynpunkt eftersom jag var så trött, så jag läste det en gång till idag. Samtidigt undrar jag om det är ett bra eller dåligt tecken att jag fortfarande tycker så mycket om berättelsen. I alla fall med tanke på att det sägs att man är färdig med texten när man vill kräkas på den, det vill inte jag, jag gillar den och tycker att innehållet är viktigt.

I morgon fortsätter det sjukt fulla schemat som vi lever under just nu. Det är bara att hålla hårt i handtaget framför sig och hängas med.

Dagen redigeringsmusik som finns med i manus nummer ett är Somebody that I used to know med Gotye. Perfekt för ett kapitel i det manuset.

16 kommentarer:

  1. Mysiga bilder och jag minns barnkalas med skräckblandad förtjusning...;))
    Å är det pannkakstårta? Guuud så gott!:)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, att ha barnkalas är verkligen både jobbigt, lite läskigt och jätteroligt. : D
      Det är pannkakstårta. Den blev mycket uppskattad.
      Kram!

      Radera
  2. Ser gott ut.
    Men sägs det faktiskt så där? Att man är klar när man vill spy på sitt manus. För så har jag nog bara känt inför texter som inte är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott.
      Jag har faktiskt hört det på flera håll, men jag är glad att det finns flera sätt att se på det. Jag känner mer igen mig i ditt sätt. Det är väl som med allt annat, varje människa jobbar på sitt eget sätt.

      Radera
  3. Det är ett BRA tecken. Kräkfärdig är man först när man har redigerat och korrläst 700 ggr som man är nödd till när man får den antagen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, det låtet hoppfullt! Jag har inte kommit tillräckligt långt för att behöva kräkas ännu. : )

      Radera
  4. Spännande med testläsare ... Undrar om jag någonsin blir så pass klar att den ska testläsas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket spännande och lite läskigt! Klart du kommer dit, snart är du där.

      Radera
  5. Nu känner jag mig lite skyldig här eftersom det var jag som sa det där om att kräkas för ett tag sedan.
    Och jag håller med Åsa - det är när man har redigerat o korrläst 700 ggr ... bara med den skillnaden att jag upplevde det före antagningen.
    Det berodde på att jag hade förmånen att få tips och hjälp av ett externt förlag (som inte antog mig pga ändrad utgivningsplanering). I efterhand har jag förstått att jag gjort samma arbetsinsats som man gör om man är antagen. OCH det var efter att kört hårt med redigering och korr under nästan tre månader som jag ville spy. Det ska då tolkas som något positivt - för då har man ingenting mer att ge UTOM att själv tycka om berättelsen förstås. Jag älskar min egen berättelse - det ska man inte blanda ihop med att känna kräkkänslor.
    Lycka till med en annan testläsare!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Ebba, det ska du absolut inte göra. Jag har hört uttrycket från flera håll. Jag förstår att jag inte har kommit så långt ännu och att man får jobba ännu hårdare när man väl är antagen. Då har man ju dessutom en deadline att jobba mot. Det är klart att det är skillnad på att kräkas på allt arbete man lagt ner på berättelsen och att fortfarande tycka om den, annars skulle man ju inte fortsätta vilja ge ut den. Man måste ju älska den för att orka gå igenom allt det man gör.
      Jag får se om jag söker någon annan testläsare eller nöjer med med de två jag har. Kanske läser även den tredje, men kan inte vara klar innan augusti.

      Hoppas att går bra för dig med alla förberedelser inför det stora släppet.


      Kramar!

      Radera
  6. Grattis! Det är ju jättebra betyg! :D Tjoho!

    SvaraRadera
  7. Vad synd med testläsaren, hoppas du hittar någon annan. tårtan ser verkligen smarrig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd och jag går se hur det blir.

      Radera
  8. Att du tycker om berättelsen är ett gott tecken! Det är de manus som älskas av författaren som publiceras.
    Kram!

    SvaraRadera