.

.

onsdag 9 november 2011

Förberedelser


På lördag ska maken och jag på 50-årsfest i Uppsala. Vi gör en snabbutryckning och stannar borta i en natt, jag tycker att det är supersvårt att lämna barnen hemma. Så bara är det, jag trivs bäst när vi alla är tillsammans. Det fungerar självklart inte hela livet, men för nu så vill jag helst ha det så. Fest blir det i alla fall. Vi ska dessutom hinna träffa både makens föräldrar och min syster med familj. Effektivitet är av största vikt vid sådana här tillfällen. 120 mil i bil, 36 timmars intensivt varande och sedan hemma igen hos mina älskade telingar :)

Därför innehåller mina dagar den här veckan diverse förberedelser inför detta äventyr. Jag har scrappat ett födelsedagskort, ska slå in presenten, försöka hitta festkläder som jag gillar, sortera barnkläder som ska vidare till systerns barn, köpa farsdagspresent och julklappar som vi ska passa på att ta med oss och förbereda för barnvakterna hemma hos oss.

Men jag har redigerat lite också, inte så mycket som jag önskat att jag skulle hunnit, men ändå något. 15 nya ord är inte många men de har i alla fall inte minskat :) Det känns fortfarande som jag gillar berättelsen. För det mesta i alla fall :)

Dagens skrivmusik gillar jag mycket och soundet känns helt rätt för just det här manuset. Sökandet är en röd tråd, eller två.

6 kommentarer:

  1. Underbart foto av parken och alla löven!
    Varför flyger ni inte? Då får ni mer tid tillsammans med familjen, eller tar tåget?!
    Ha en skön helg!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Visst går det i vågor, ibland tycker man att hela berättelsen är sk*t och ibland älskar man den. :D

    SvaraRadera
  3. Kim:
    Tack! :)
    Dels blev det mycket dyrare för oss att åka tåg eller flyg och så hålls festen ute på landet så det blev smidigast med bil.
    Jag önskar en härlig helg för dig också!
    Kram!

    Katarina:
    Det gör ju verkligen det, man läser sina ord så många gånger att man till slut inte alls kan bedöma innehållet :)

    SvaraRadera
  4. Ha en trevlig resa och fest! :) En del veckor är mer intensiva än andra och det blir inte lika mycket skrivtid som man skulle önska. Men alla ord räknas precis som det arbete du gör i ditt huvud då du inte hinner sätta dig ner för att skriva. Jag har haft några sådana dagar nu. Dagar då de har blivit mer arbete i huvudet än i dator. Men de dagarna är precis lika viktiga de.

    Ha en fortsatt fin vecka och försök att inte stressa för mycket.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Jag är också en sån person, hemma med familjen är bäst. Jag vill inte vara borta för länge :) Borta bra men hemma bäst!

    SvaraRadera
  6. Lotta:
    Tack snälla du!
    Jag ska kan inte säga att jag ljuger, när jag säger att jag ser fram emot att vara tillbaka och hemma hos mina barn igen :)

    Tankearbetet i skrivandet är absolut minst lika viktigt, men just nu har jag inte ens tid med det :)

    Hoppas att du får en fin helg med din familj du också!

    Kram!

    Trillingnöten:
    Vad skönt att jag inte är ensam :)
    Jag ser verkligen fram emot att vara hemma hos mina älsklingar igen :)

    SvaraRadera