.

.

måndag 16 september 2013

Bloggutmaning

som jag fick för ett tag sedan bör behandlas, och det gör jag nu!


En utmaning som jag fick både av Ebba Range och Carola Strömstedt.

1: Vem inspirerade/uppmanade dig att börja blogga?
Ingen egentligen, jag blev nyfiken när min son startade en. Och på den vägen är det.

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Ibland vet jag precis vad jag vill skriva om och andra gånger sätter jag mig bara och så blir det det det blir. Andra gånger inspireras jag av någon bild eller musik. Oftast handlar det såklart om mitt skrivande.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Att under den lugna ytan bor en människa med starka åsikter. Att jag kämpar med att trivas även i vardagen, jag är väldigt rastlös och vill bryta upp med jämna mellanrum för att livet inte ska stå stilla och kännas för kort.

4. Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Undrar vilken stil man menar här. Kläder, hur man är eller när man skriver.
Kläder, snyggt bekvämt.
Jag är snäll, omtänksam, och lite rastlös.
Jag skriver i en rasande fart när jag skriver, vilket är mycket mer sällan än jag skulle önska. Det jag väljer att skriva innehåller oftast mina värsta rädslor på olika sätt.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Att vara med mina barn, min familj. Resa, fast skulle allra helst bo utomlands. Skriva, skriva, skriva!

Jag skickar utmaningen vidare till:
Channal, Andra intryck, Mitt i livet och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar